Tuesday, January 12, 2010

syukron ya ummi

salamun 'alaik~


january 12th,1991...
today,2010.january 12th...
19 tahun sudah berlalu...
pejam celik.
mcm x percaya.mak kata,dlu selalu nangis.
mintak itu ini.
ttbe dah kat tadika.
selalu jatuh2,main2 kat luar,merayau.
tau-tau dah sekolah rendah.
dpt upsr 5A,msk asrama pulak.
5 tahun.asyik mintak mak dtg tengok je.huhu
habis spm,msk plkn pulak.
rasa sgt sekejap.
mak kata,ak dah besar.
dan apa yg pnting,kebnykkan masa aku membesar,aku bukan di rumah.
tapi,masa yang sekejap dirumah itulah yg mendidik aku lebih dari masa aku diluar.

mak....
terima kasih.
kerana sudi gendong aku 9 bulan,
sudi tahan sakit lahirkan aku,
sudi berjaga malam menjaga aku,
sudi berlapar demi memberi aku kenyang,
sudi mendengar tatkala aku berkata,
sudi menenangkan tika aku gelisah,
sudi bersedih sewaktu aku duka.
mak......semoga ALLAH balas jasamu dgn meninggi kan darjat mu di syurga kelak.
Amiin~

hari ini,bukan aku yg patut diraikan,tapi MAK.
klu adik ada di sisi mak sekarang,adik nk peluk mak erat-erat.
cium pipi mak.
duduk dalam dakapan mak.
tapi,aku sedar,aku bkn disitu.....
aku kena kuat,aku kena tabah!!!!
semoga umur yng bertambah ini akn mnjadi titik tolak bertambahnya ilmu,iman dan amal.....
insyaALLAH........................................

4 comments:

MuNirAh said...

~Hepy besdaY agaiN my dear..
that's true..mak yg perlu diraikan snanye..
all da best in stdy dear..
may Allah bless u..
take care..~

LYnNlUv said...

slM...
epy bday aiman..
smoga pjg umo n dmurahkn rzeki..
blaja elok2 kt sn..
hope u'll be a goodddd muslimah doc 1day..aminnnn~~

c-lah said...

aiman...selamat hari lahir yg ke 19..
rmai btul kwn ak beday januari ni..jenuh nk wish..hihihi..gud luck in ur perjuangan..my first perjuangan almost done..

Anonymous said...

.......^_^