Tuesday, July 13, 2010

keluarga yang pertama

salam 3alaik~

suasana pagi disini memang berbeza.
sejuk,dah lame tak rasa sejuk macam ni (since egypt in summer now).
puhh~hujan pulak tu.terbaik lah!alhamdulillah...^.^
kerana aku diberi peluang mengembara,meluaskan pandangan ke seluruh ciptaan-NYA.

they are different now.ami,jiha,ajif,apis and bila.sangat-sangat berdikari.i like~~huhu
kak dina nampaknya sangat busy,nak uruskan anak-anak,nak tulis tesis lagi,nak masak lagi.
aku harap kedatangan aku ni tak menyusahkan,malahan dapat meringankan bebannya.
insyaALLAH~
hehe....baru beberapa hari sebenarnya,dah jadi bibik kejap.haha~
bibik 1st class hokeyy! bibik yg tgh ambil medical degree...haa~mana nak jumpa?!macam dalam novel aku ni haa...haha

i'm really happy,coz my result had announced last week.cuak gila lah masa awal-awal tau nak keluar tu!berdebar~sumpaah!siapa kata tak tu,memamg la....
but really,THANK YOU ALLAH,YOU've heard me.my pray.my parent's wish.
DIA yg MAHA Mendengar.Maha Mengetahui.
mak selalu pesan,"jangan ada sangka buruk pada ALLAH,yakin pada-NYA,pasti DIA akan tolong.siapa kita ni nak mempersoalkan?"
pap!terus terbukak mata...memang kadang-kadang aku terfikir,layakkah aku ni diberi kejayaan?sedang kan usaha ku tak sekeras orang lain.
tapi,mak sentiasa positif.
yang penting kita usaha.tak kisah lah dengan cara mcm mana pun.
mungkin kita rasa,yang kita baca sendiri2 tak cukup,tapi sebenarnya,saat kita
membantu kawan tu,sekaligus ALLAH bantu kita.yang penting,ikhlaskan diri!insyaALLAH.
everything had proven!

tapi,tak bermakna,yang kurang baik keputusannya ALLAH tak tolong,tapi,ia ibarat kejayaan yang tertangguh.ALLAH pasti merencana sesuatu ynag lebih baik.dan kita!harus ingat,bahawa kejayaan bukan sekadar ni3mat,tapi juga UJIAN!huhu~
come on guys,always be alert!janganlah berangan sekali kita berjaya,kita akan terus berjaya~
lagi-lagi la kalau untuk orang yang meninggalkan akhiratnya....ish~na3uzubillah!



P/s: aku seronok!rindulah degan semua~makbapakkakakkakakabangabanganakanaksaudarajuga~ish....bilalah agaknya dapat berkumpul balik,dengan semua ada bersama?

2 comments:

pencinta said...

congrats for ur result..keep it up

Unknown said...

cngratz result~
hehehe..love u~
sronok kt Uk?=)