Friday, February 18, 2011

AKU DAN KAU BERBEZA OK!

assalamualaikum w.b.t

ok!dah jumpa!alhamdulillah.artikel yg menjawab persoaln di benak ku...
haila...Allah Maha Mnedengar kn~ tak sempat-sempat,Dia dah tunjukkn,bimbing.ALHAMDULILLAH!

ape bnda?oh maaf ye~ lupa nak ceghite.hikhik
ceni la cerita nya.Sejak kebelakangn ni,mood aku utk baca buku sirah2 Rasulullah s.a.w dan sahabat2 baginda macam meluap-luap. (harap2 berkekalan~aminn)
Dan apa yg aku dapati,segenap kisah Baginda s.a.w, ade terselit perbezaan pendapat dikalangan para sahabat.Bukan calang2 ya,Saidina Abu Bakar r.a,Saidina Umar al-faruq,Abu Ubaidah yakni antara sahabat yg terawal memeluk Islam dan menjadi 'core' dlm misi dakwah Baginda s.a.w.
Haaaa! amik kau~ zaman Rasulullah s.a.w pun sudah terbuka ruang untuk org berbeza pendapat,apatah lagi KITA2 ni di zaman ketiadaan Baginda s.a.w. kn?Tapi mereka ni sering duduk berbincang,menghormati dan tidak pernah menyalahkn,apatah lagi utk melabel!Hebat kan mereka?Justeru,masih adakah dalam kalangn kita ni mereka2 yg bersifat begini?(ada pon tak ramai kn?)

ok~Nak dijadikan cerita,perbezaan pendapat ini LUMRAH.kerana interpretasi seseorg berbeza,tak sama,berlainan,haa apa lagi?semua lah.
sesetengah mungkin kata A,sesetengah mungkin kata B. Tapi,siapa yg betul? kita tak tahu.Jadinya,duduklah berbincang~ Berbahas dgn ILMU,bukan EMOSI.

Dan yg plg penting,berhenti MELABEL!cukup lah.kita sama Islam,perjuangan kita satu,jgn jadikan medan dakwah ni sebagai satu alternatif untuk syaitan memporak peranda kn kita.AYUH!sedar ye?

Ok berbalik tentang artikel yg ditemui~ hihi.Alhamdulilah.Aku dapat dari zaharuddin.net...(sila rujuk status FB ku)
Syukron Ustaz,kerana menulis artikel ini,dan Ya rabbi,Kau Maha Mengetahui gejolak hati ku.SYUKRON AWI-AWI. >.<

p/s : AKU DAN KAU berbeza?ya,mungkin pendapat kita,tapi Perjuangan kita sama.ANDA,ya,andalah yg diluar nuuu~ jgn mudah melatah apabila wujudnya persatuan lain.Bukan kita tak boleh duduk dalam 1 persatuan, tapi mungkin metod kita berbeza.Dan selagi tidak melanggar syariat,apa bisa kau menjatuhkan hukum 'salah'?Ayuh,kita bergabung dalam satu erti kata 'hormat dan faham',yok! ^^ insyaAllah~ misi dan visi akan tercapai.

2 comments:

ふあなチン said...

Ini menarik! Yeyup alhamdulillah I had bought my own raheeq maqtum too. Kalau nak cinta lebih mestilah kene kenal lebih lebih kan :) mabruk utk semangat tu dear my sister in islam! InsyaAllah dikekalkan (dan ditambah tambah lagi) semangat tu olehNya, cuma bila futur wlaupun sedikit maka cepat cepat berusaha naikkan balik! Tape, support system anda terdiri drpd org org y hebat! :D <3

nuraiman imam supaat said...

yeah! insyaAllah.thanks dear ukhti~ ^^
ya,tak kenal maka x cinta,maka,mari kita sama2 kenal!>.<