Sunday, March 13, 2011

tak ada tajuk lah!

salam~

ok,aku geram!tak buleh lah.pegang-pegang tangan laki neh.bukan mahram ok!Ya Allah...
sesungguhnya aku benci melihat nya!dan paling penting itu kawan ku )=
ya,sahabat!sebab aku sayang kan kau.aku tak benci kau.tapi aku benci dengan apa yang kau buat.kau tahu?kenapa aku syg kau?tahu tak???

Sebab Allah sayang kan kau.Dia cintakan kau.dan kerana itu aku harap aku juga bisa mencintai kau sahabat!aku tidak harap kau berubah secara total.Cukuplah engkau mendongak kan wajah mu,pandang dan lihat kasih syg Allah.Tak nampak??hmmm...
Tapi,kau rasa kan??Kerana apabila kau kenal,kau tahu mencintai-Nya,kau akan dgn sendirinya sedar,segan,malu dan berubah.Tak perlu berubah sebab aku tegur,tapi berubah kerana-Nya,insyaAllah(;

Dan...dan...apa??mana kasih syg-Nya?

oh sahabat!Buka mata mu~ sesungguhnya,kasih syg di muka bumi ni milik Allah!apa kau ingat kasih syg ibu bapa tu akan ada jika tanpa-Nya???semua ni kasih syg-Nya,yg dipinjam kan melalui hamba-hambaNYA.DIA mahu kita menilai dan menguji kita.Maka kita?salah guna kan?dengan menganggap kasih syg lelaki bukan mahram tu juga salah satu dari-Nya??ya~mungkin benar.....
rasa cinta dan kasih itu fitrah.boleh saja nak mencintai lelaki tersebut.sesiapa sahaja.atuk nenek makcik tukang sapu pakcik jual buah abg drebar,sesiapa sahaja!ya!betul ni!kau boleh sahaja mencintai mereka,sayang pada mereka.Sebab ini memang tuntutan dalam Islam,agar mencintai saudaranya.Best kan?(=

TAPI!!!!!MENJALINKAN cinta itu yg tidak boleh...lagi2 pada bukan yg sepatutnya (cth lelaki bukan mahram).eh,paham tak?beza merasai cinta tu?dengan MENJALIN cinta tu??paham tak??adehhh~~~ala...macam ni la.kalau kita sukacintasayang,doa!agar dia jadi milik kita.Tak perlulah couple2.Tak kesah lah,couple syar'ie ke tak.Cinta ana enti ke,yg tak buleh tu,tetap tak bulah!Guna kan jalan yg Islam gariskan.oke??eh,paham tak ni??

aku harap kau faham,sebab aku ingin kau tahu,CINTA itu memang suci.kerana cinta ni anugerah ILAHI.kalau tidak ada 'rasa' ni,sama lah kita dgn patung!erk??!!tak mau lah~ macam malu je sama dgn patung kan??

oke,seriusly!entry ni tak ada tajuk....yela2~ aku letak lah.Tajuk nya,"chenta dalam diam?" HAHaHAHAHAHA

p/s: aku sampai ke bumi berdebu ni cukup seminggu.Alhamdulillah(; kak ya call kelmarin,oke!mak sedikit hmm..apa eh?geram ke?sedeh ke?haha.yelah sbb aku tak reti2 kan nak call rumah.At least bagitahu aku selamat ke.HAHA.ok,ampunn mak!bukan tak mahu.kalau buleh,nak aje adik call setiap hari!tapi,tidak punya kesempatan.maaf ya!ok kawan2!jgn ye,tangguh2 nak call mak ayah.Sebab nanti mak kita ingat kita tak ingat kat mereka!h0h0.

4 comments:

max'*bubble said...

:'(

c-lah said...

kalau kawan ko nk sgt pegang tgn org bukan mahram suro die jadi doktor..sebab dlm pekerjaan doktor sometime bnda yg haram leh tukar harus or kadang2 tu jadi wajib..hehhehe..

iqapika said...

oo.. aku baru pegang laki bukan mahram.. err.. terpegang doe.. tgh2 laut lagi.. auww =p

Anonymous said...

awal yang baik