Saturday, April 09, 2011

Rentetan.......~

assalamualaikum (=

Alhamdulillah,aku masih punya ruang utk aku mencurah idea.*chewah* idea la sgt kan~kind of blurbing!HAHAHAHA

oke2~sudah2...jgn nak teruskan mengarut!hehhe

My previous post,baca dah ke?xpe je pun kalau tak baca...tak wajib pun...cuma nya,entry kali ni sebenarnya nak mengupas entry yg sengal sebelum neh...hahaha

One of my friend yg baca(Maslin,thnks babe,sudi baca kn belog kiut aku nih!) merasakan cerita aku tu satu analogi...korang pulak rasa macam mana?Banyak makna sebenarnya...
Ada tersurat,ada tersirat....kalau korang dapat yg tersurat tu,bagus la...nmpak terus~kalau dapat dah yg tersiratnya,LAAAGII bagus!tak yah dah la aku post enrty neh!^^ hahaha...kan2??

Nak tahu tak?alhamdulillah aku dapat idea tentang analogi tu masa tgh study...entah lah,bila belajar CNS(Central Nervous System) ni,buat aku lagi2 super takjub lah,super kagum lah dengan ciptaan Maha Pencipta~
aku cakap weh,lagi banyak kita belajar,lagi banyak sebenarnya rahsia Dia yg kita tak tahu....lagi bnyk Tarbiyah yg DIA nak bagi,melalui pembelajaran dan kefahaman kita...
betul ni...serius!melihat pada penciptaan tubuh badan kita sendiri dah buleh buat aku nganga tak tutup2!SUBHANALLAH ^^....walawehhh~hebat sangat ok!
Aku ni la kan,tak de chenta sgt kat Biochem kn,tapi rasa-rasanya lah,setakat yg aku dengar masa aku belajr ni,semua reaction ke apa2 ke musti kena ada enzyme nya...cofactor...kalau ada defect je,confirm ade disease!!masyaAllah...sekecil-kecil bnda KAU cipta kan punya fungsi ya Allah~

baru tang tu dah jaw drop dah dengar...yang lesion banyak-banyak kat nervous system tu,mau pengsan aku pulak kan~sedih bila fikir orang-orang yg ada penyakit macam-macam tau...adeh....manusia ni...terlalu banyak nikmat yg mereka perolehi,sampai tak nampak pun sebenarnya menjadi DIRI kita ni sendiri sudah suatu NIKMAT!!!
*syukur ALHAMDULILLAH ('; *


p/s: ok tak jadi lah...post kali ni nmpaknya belum buleh bisa merungkai analogi...setakat bebel-bebel je la dulu eh~penat sebenarnya...sebab tadi ada tetamu mai rumah!h0h0>.< SANGAT RAMAI OK!hehe...till next time lah,insyaAllah ^^ ada jodoh kita jumpa deh? (=

2 comments:

Max's bubble said...

hahaha name ponn FOLLOWER
kalau takat follow tak baca
mmg..... hahhhahhhaahh !
u made that one ? giloooo hebbak mg!
hahhhaa :) aku da agaaaaak.
biochem ke ? heee, asal aku xblaja pon o.0? ekkkeee
maybe sbb kau docc, aku scientis ;D
gaaaaahaha
okey keep u p the good workk ! ^^

nuraiman imam supaat said...

hahaha...
derr aku ade gak jd follower org cuma x dan2 nak bace semua lah~haha.. tp at least aku tahu org tu maseh sihat walafiat sbb buleh upd8 belog kn,,,hahaha...

oh haa.tak hebat mane pong~ ilham kan dari Allah ^^ huhu